Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2014

Κουραμπιέδες... εναλλακτικοί!



Ήθελα να μας βάλω στο πνεύμα των Χριστουγέννων, όμως όπως έχω ξαναπεί στο σπίτι δεν μπαίνει μαργαρίνη και βούτυρο. Αν ήθελα να φάμε κουραμπιέδες, έπρεπε να πειραματιστώ με κάτι νέο, που θα έβγαζα από το μυαλό μου... και το έκανα! Λοιπόν, ας είμαστε ειλικρινείς. Mε αυτή τη συνταγή δεν θα φας τον βουτυρένιο κουραμπιέ που λιώνει στο στόμα. Θα φας ένα γλυκάκι νόστιμο, που θυμίζει κουραμπιέ. Η συνταγή λοιπόν δεν απευθύνεται στους μερακλήδες που ψάχνουν τις καλύτερες συνταγές παραδοσιακών γλυκών, αλλά σε ανθρώπους που για διάφορους λόγους αποφεύγουν τη ζάχαρη και τα λιπαρά, όμως ψάχνουν νόστιμες εναλλακτικές. Πάντως τους κουραμπιέδες μου τους δοκίμασαν και άνθρωποι που δεν προτιμούν αυτού του είδους τα γλυκά και δεν τους ξένισαν, μπορώ να πω ότι τους άρεσαν κιόλας. O άντρας μου, ο αδερφός μου κι εγώ, τους τιμάμε καθημερινά!

Για 30 κομμάτια περίπου θα χρειαστούμε:

250ml γάλα καρύδας με λιπαρά πάνω από 17%
60 γραμμάρια ελαιόλαδο (περίπου μισή κούπα)
2 κούπες βρώμη περασμένη από το μούλτι
4 κούπες αλεύρι μαλακό (Νο2)
6 κουταλιές της σούπας στέβια
1 κούπα αμύγδαλο ασπρισμένο, καβουρδισμένο και χοντροσπασμένο
1 κουταλάκι του γλυκού άρωμα αμυγδάλου
μισό κουταλάκι του γλυκού σόδα
2 κουταλιές της σούπας ρακή ή τσίπουρο
 λίγο ροδόνερο
2 κουταλιές της σούπας ζάχαρη άχνη για το πασπάλισμα

Αδειάζουμε το γάλα καρύδας σε ένα μπολ, μαζί με το λάδι. τη στέβια, τη σόδα, τη ρακή και το άρωμα αμυγδάλου και ανακατεύουμε καλά με τον αυγοδάρτη μέχρι να έχουμε ένα λείο μείγμα.  Προσθέτουμε και τη βρώμη και ανακατεύουμε καλά. Στη συνέχεια προσθέτουμε λίγο λίγο το αλεύρι κοσκινίζοντας και ζυμώνουμε μέχρι να απορροφηθεί όλο από τη ζύμη, που πρέπει να είναι μαλακή και να πλάθεται εύκολα. Βάζουμε λαδόκολλα σε ένα ταψί και προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 βαθμούς. Πλάθουμε τους κουραμπιέδες μας ή τους κόβουμε με κουπ πατ. Τους τοποθετούμε στο ταψί και τους ψήνουμε στους 180 βαθμούς για 20-25 λεπτά. Όταν τους βγάλουμε από το φούρνο τους ραντίζουμε με ροδόνερο και τους πασπαλίζουμε με την ζάχαρη άχνη. Και του χρόνου!

2 σχόλια:

  1. Την εκτύπωσα να την πάω στη φίλη μου που ασχολείται, θα τους φτιάξει και θα σου πω πως βγήκαν!
    Και του χρόνου κοπελιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπίζω να σας αρέσουν γιατί δεν είναι οι κλασικοί κουραμπιέδες. Μόλις πρόσεξα πως στην εκτέλεση δεν έχω γράψει πότε μπαίνουν τα αμύγδαλα, θα το προσθέσω τώρα. Φιλιά πολλά, καλές γιορτές!

      Διαγραφή