Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου 2015

Ρεβυθοκεφτέδες φούρνου



Ο άντρας μου λατρεύει τα όσπρια και σκεφτόμουν εδώ και καιρό να του φτιάξω ρεβυθοκεφτέδες. Υπάρχουν άπειρες συνταγές στο ίντερνετ όμως είναι για ρεβυθοκεφτέδες τηγανητούς κι εμείς στο σπίτι δεν τηγανίζουμε ποτέ. Κάποτε δοκίμασα να τους κάνω στο φούρνο αλλά δεν έκαναν για φάγωμα, για πολεμοφόδια ή για σημάδι με καμιά σφεντόνα, ίσως! Οπότε σκέφτηκα το εξής, αντί να τους φτιάξω με μουλιασμένα ρεβύθια όπως συνηθίζεται, να τους κάνω με βρασμένα. Με λίγη ντοματούλα τελικά έγιναν ωραίοι και μαλακοί και μπορώ να σας τους παρουσιάσω χωρίς φόβο μήπως με βάλετε στο σημάδι με αυτούς :P 
H φωτογραφία είναι απαράδεκτη γιατί τους έφτιαξα την Καθαρή Δευτέρα και τους πήγα στο σπίτι της μαμάς μου που είχαμε τραπέζι και δεν μπορούσα να κάτσω για πολύ σαν την ψωνάρα να βγάζω φωτογραφίες. Έβγαλα 2-3 και ότι έκατσε! Την επόμενη θα βγάλω καλύτερες!

Η παρακάτω δόση βγάζει 20 μεγάλους ρεβυθοκεφτέδες:

500 γραμμάρια ρεβύθια
2 κρεμμύδια
1 καρότο
1 τομάτα
1/2 ματσάκι μαϊντανό
8 κουταλιές της σούπας βρώμη
4 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο 
ξύσμα από μισό λεμόνι
1/2 κουταλάκι κύμινο
1/2 κουταλάκι κόλιανδρο σε σκόνη
1 κουταλιά της σούπας μπέικιν
αλάτι και πιπέρι

Βάζουμε τα ρεβύθια από το βράδυ σε μπόλικο νερό να μαλακώσουν μαζί με 1 κουταλιά της σούπας μαγειρική σόδα. Την επόμενη μέρα τα ξεπλένουμε καλά και τα βάζουμε να βράσουν για 20 λεπτά περίπου, μέχρι να τρώγονται. Τα σουρώνουμε και τα αφήνουμε να στραγγίσουν καλά. Στη συνέχεια τα βάζουμε στο μούλτι και τα πολτοποιούμε. Τα αδειάζουμε σε ένα μπολ αρκετά μεγάλο, στο οποίο να μπορούμε να ζυμώσουμε. Περνάμε από το μούλτι και όλα τα υπόλοιπα υλικά, τη βρώμη με το μπέικιν, την τομάτα, το κρεμμύδι, το καρότο ακόμα και το μαϊντανό και τα αδειάζουμε στο μπολ. Προσθέτουμε το ελαιόλαδο, τα μπαχαρικά και το αλάτι και ζυμώνουμε καλά. Δοκιμάζουμε το μείγμα και προσθέτουμε αλάτι αν χρειάζεται. Σε ένα ταψί στρώνουμε λαδόκολλα και τη λαδώνουμε λίγο με ένα πινέλο. Πλάθουμε τους ρεβυθοκεφτέδες και τους βάζουμε στο ταψί. Με το πινέλο τους λαδώνουμε λίγο από πάνω και τους ψήνουμε για μισή ώρα σε προθερμασμένο φούρνο (γκρίλ αέρα) στους 180 βαθμούς. Μπορούμε αν θέλουμε να τους γυρίσουμε προσεκτικά και από την άλλη στα 20 λεπτά, αλλά δεν είναι απαραίτητο.

Αν θες συνταγή για νηστίσιμο σος, δες τη συνταγή μου για τη σος με ταχίνι

8 σχόλια:

  1. ΕΛΕΝΗ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ!ΕΨΑΧΝΑ ΣΗΜΕΡΑ ΜΙΑ ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ ΡΕΒΥΘΟΚΕΦΤΕΔΕΣ ΣΤΟ ΦΟΥΡΝΟ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΜΑΣ ΔΕ ΜΑΣ ΑΡΕΣΟΥΝ ΤΑ ΤΗΓΑΝΙΤΑ ΚΑΙ ΕΠΕΣΑ ΣΤΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΣΟΥ ΚΑΙ ΒΓΗΚΑΝ ΠΕΝΤΑΝΟΣΤΙΜΟΙ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΞΕΧΑΣΑ ΤΗ ΒΡΩΜΗ ΑΝ ΚΑΙ ΕΙΧΑ!!!ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΟ ΤΟ BLOG ΣΟΥ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΟΜΟΡΦΑ ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Μαντώ! Πολύ χαίρομαι που σου άρεσε η συνταγή μου. Ούτε εμείς τρώμε τηγανητά στο σπίτι κι έτσι έχω αντικαταστήσει το τηγάνι με το αερογκρίλ του φούρνου. Έχω ανεβάσει κάποιες συνταγές, κεφτεδάκια , πατάτες σαν τηγανιτές, κολοκυθάκια, κτλ. Καλή χρονιά να έχουμε!

      Διαγραφή
  2. Ολημέρα σήμερα ψάχνω συνταγή!δε μου γέμισαν το μάτι πολλές!είχα φάει πριν χρονια κάπου με ντομάτα.καμια συνταγή δεν βρήκα να έχει ντομάτα μεσα!μόνο η δική σου!Ειμαι σίγουρη οτι θα βγουν τέλειοι!μπράβο σου σε ευχαριστώ! Τα έχω ήδη μουλιασμένα!τρέχω να φτιάξω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλησπέρα! Ετοιμάζομαι να φτιάξω τη συνταγή σου,αλλά δεν έχω μπεικιν παουντερ,πειράζει να βάλω μαγιά?? Ούτε βρώμα έχω.. :-(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλέ! Ούτε που το πήρα χαμπάρι ότι μου άφησες σχόλιο! Δεν νομίζω ότι η μαγιά μπορεί να αντικαταστήσει το μπέικιν σε αυτή τη συνταγή, αλλά δεν είμαι και σίγουρη! Δεν είμαι μαγείρισσα και δεν τα ξέρω όλα τα κόλπα, κι εγώ από τους πειραματισμούς μου μαθαίνω. Δεν πειράζει που δεν έχεις βρώμα, αυτό είναι ευχάριστο :P Πέρα από την πλάκα, αν δε βάλεις ούτε μπέικιν ούτε βρώμη, δεν ξέρω κατά πόσο θα πετύχει η συνταγή. Μπορείς να βάλεις λίγο ψωμί, αλλά τότε θα βγει διαφορετική. Μπορεί και καλύτερη όμως, που ξέρεις;

      Διαγραφή
  4. Ειχα φτιάξει μια συνταγή δυο φιρε κατα γράμμα και όταν τα έβγαλα απο το φούρνο έσπαγαν δεν ήταν καθόλου σταθερά. Θα δοκιμάσω και τη δική σου φαίνεται πολύ νόστιμη. Δεν σπανε όταν τα βγάζεις απο το φούρνο;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν τα βγάλεις προσεκτικά με σπάτουλα δε σπάνε, βγαίνουν όπως τα βλέπεις στη φωτογραφία, που ακουμπάνε το ένα στο άλλο αλλά παραμένουν ολόκληρα. Δεν έχουν όμως τη σταθερότητα που έχει το μπιφτέκι πχ.

      Διαγραφή